Sestre Pudar došle su na originalnu ideju da sakupe što više parfemskih bočica, prvo svojih, a zatim i poznatih i nepoznatih osoba, i izlože ih na policama, jednog posebnog muzeja
Koliko puta ste čuli rečenicu – pamtim te po mirisu, ili trag parfema nagovestio je tvoj dolazak. Svako od nas ima neki svoj omiljeni parfem, kao i mnogobrojne asocijacije na mirisne note ili flašice određenih parfema. Dve devojke iskoristile su ovu činjenicu i rešile da svoje uspomene iz detinjstva i prazne bočice izlože na poseban način u Muzeju parfemskih bočica Pudaru Bezdanu. Biljana i Jelena podelile su svoju mirisnu priču
Prva asocijacija mirisa većine devojčica je miris majke. Koji parfem vas asocira na detinjstvo?
Miris zumbula s proleća. Prve ljubičice i njihova opijajuća aroma. Miris rascvetalih ruža, to je jedan nežan miris kreme za lice. Danas ruže sve manje mirišu, pa se gubi njihova draž.
Charlie (Revlon) – mama ga je koristila kad smo bile male, veoma intenzivan i postojan parfem. Givenchy III elegantan, neprolazan, pravi klasik. Posebno se pamti njegov miris. Mama ga je držala u kupatilu u policama, koje su za nas tada bile previsoke. Željne da ukrademo malo tog mirisa, kada smo otvorili ormar, parfem je ispao i razbio se. Taj miris se jakoooo dugoooo širio toaletom.
Koliko imate flašica parfema u vašoj kolekciji i koji najviše vredi?
U ovom momentu 4255 imena parfema. Kada kažemo imena mislimo da se npr. minijature (male minijaturne replike velikih parfema u mililitražam u proseku 5ml) ne broje se posebno već zajedno sa velikim standardnim parfemom.
Vrednost je relativna stvar. Mi vrednost posmatramo kroz prizmu koji nama najviše znače. Pa tako veoma volimo kolekcije Classiquei Le Male (Jean Paul Gaultier); Escada; Lolita Lempicka, Ex-yu parfemi, mnogo ih ima, nabrojaćemo celu kolekciju 😊
Koji je vaš parfem za sva vremena?
Kada ste veliki ljubitelj parfema i stalno istražujete nove mirise, teško je svesti izbor na jedan miris. Ali svakako da se može govoriti o više njih koji prate naše kolekcije ili kojima se rado vraćamo.
Biljana: Od komercijalnih parfema to bi bio Crystal Noir (Versace). Od klasika Magie Noir (Lancome); Kenzo Jungle (Kenzo). Od nishe parfema Epic (Amouage).
Jelena: Volim Coco Mademoiselle, ženstven i uvek nosiv. Illusione (Bottega Veneta) kotiram ga poslednjih godina jako visoko. Lyric (Amouage) obožavam nositi noću.
Generalno obe dosta eksperimentišemo sa mirisima. Menjaju se i neke note koje nam prijaju. Vrlo je zanimljiv put istraživanja mirisa, učite, slušate i ugađate vašim čulima.
Da li u vašoj kolekciji ima i bočica muških parfema?
Tako je. Sakupljamo sve: ženske, muške, dečije, uniseks. Bitno da je bočica original.
Gde nalazite nove eksponate?
Svakako da prvi kanal povećanja naše kolekcije su parfemi koje nas dve potrošimo. Zatim naš krug prijatelja. Koji se širi i na prijatelje prijatelja. Internet nam je omogućio da pojedine bočice nabavimo preko raznih kupujem/prodajem sajtova. Uvek pratimo šta se nudi i na našim i stranim sajtovima. S tim da je naravno teže dopremiti bočice iz inostanstva. Ali i tu se snalazimo, pa tako naši prijatelji po svetu nekada imaju teže prtljage zbog naših bočica. S obzirom da se krećemu u krugu ljudi koji su isto veliki ljubitelji parfema, pojedinci su voljni da njihove bočice nastave život u našoj kolekciji.
Koliko ste najviše novca izdvojili za flašicu?
Na ovo pitanje ne volimo da dajemo odgovor.
Da li vam ljudi često poklanjaju bočice i koje?
Poklanjaju nam prijatelji, poznati, nepoznati ljudi. Često se dešava da ljudi kada čuju za nas, oduševljeni su idejom da im bočice neće završiti na nekom smetilištu, već da će nastaviti život. Većina ljudi nekako teško se odlučuje baciti bočice. Pojedini parfemi kriju i svoje uspomene u sebi.
Koji brend je najviše zastupljen i zašto?
Ne ističe se naročito neki brend. Do nekih primeraka dolazimo teže, do nekih lakše. Brendovi različitim tempom izbacuju nove parfeme, pa i od toga zavisi koliko je sama kolekcija pojedinog brenda široka.
Da li razmišljate da nekada u budućnosti napravite vaš parfem? Kakva nota bi preovladala?
Razmišljale smo, ali to je još samo u mislima i ideji. Hah, nismo još razmišljali o notama, jer nismo nikada razrađivali tu ideju. Ali recimo da obe volimo autentičnost, tako da bi verovatno imao note našeg kraja odakle smo obe (Bezdan i njegove čarobne šume i vodene površine).
Da li imate kontakte sa drugim muzejima parfema u svetu?
Nemamo. Daljina istih je možda najveći razlog zašto bi bilo teško razmenjivati eksponate. Pojedine smo posetili. U Barseloni u okviru parfimerija Regia nalazi se muzej parfemskih bočica koji smo posetili. Takođe smo posetili muzej Galimard i Fragonard fabrika parfema. Oni se razlikuju po tome jer je detaljno prikazan proces proizvodnje njihovih mirisa s obzirom na dugu tradiciju proizvode parfemskih esencija. Nadamo se uskoro poseti muzeja parfemskih bočica u Bukureštu.
Ko su najčešći vaši posetioci?
Uglavnom su to žene, ali naravno da ima i muškaraca kao posetilaca. Svi su u potrazi za svojim omiljenim parfemima koje su koristili nekada ili koje koriste i dalje. Vole da podele priče koje ih vežu za te mirise. Čulo mirisa veoma snažno može asocirati neke događaje iz prošlosti.
Da li naplaćujete ulaz u muzej?
Da. Ulaznica je 200rsd. A radno vreme je na upit. Možete nas kontaktirati putem društevenih mreža (FB: Muzej parfemksih bočica „Pudar“; IG: muzej_parfemskih_bocica_pudar) ili putem telefona: 0646407508; 0646407507.
YU nostalgični parfemi i dalje privlače pažnju. Koji je najomiljeniji?
Da, ova kolekcija kod nas u muzeju veoma privlači poglede generacija rođenih u periodu Jugoslavije. Samo pakovanje parfema iz tog perioda je veoma svedeno, ali mirisi se ne zaboravljaju. Pa se tako žene rado sećaju parfema Shock, Tramp, Moshus, Crna mačkaitd. A muška publika dobro pamti Pino Silvestre, Vožd, Pitralon. Cilj nam je ovu kolekciju proširiti i prikupiti što više primeraka sa naših prostora. Volele bi da ljudi mogu da se upoznaju na jednom mestu, sa proizvodnjom parfema i kolonjskih voda iz perioda Jugoslavije. Što već svakako, deo te kolekcije imate priliku da vidite kod nas.
Kakvi su vam dalji planovi?
Sakupiti što više bočica 😊
Da li ste kontaktirali neki poznati brend parfema i ponudili saradnju?
Nismo još, ali imamo u planu.
Da li pratite trendove u svetu parfema i ko vam je inspiracija?
Pratimo sve novosti vezano za parfeme. Isprobavamo nove mirise, razmenjujemo mišljenja i uživamo u parfemima.