Dok je serijal o četiri intrigantne prijateljice iz Njujorka svojevremeno napravio pravu seksualnu revoluciju, njegov nastavak, Upravo tako, sedamnaest godina kasnije, izaziva totalno razočaranje
Fotografije: Instagram
Upravo tako, ostarilo se. Posle sedamnaest godina kako je završen prvi serijal Seksa i grada, glavne junakinje su upale u nastavak. Sa toliko godina više. Ukoliko ste njihove vršnjakinje sigurno se sećate kako su iz vaše perspektive, tadašnje dvadesetogodišnjakinje, izgledale žene od pedesetpet – mnoge već i biološki bake, u štofanim suknjama i tretmanom hladne na glavi. Kome je tada padalo na pamet da ih doživljava kao seksualne objekte, pardon subjekte?! Iz ove perspektive potpuno je logično što Samante u drugom delu serije pod nazivom Upravo tako, više nema. Malo je degutantno, a i više dosadno da gledamo precvalu kuguarku u jurnjavi za mladim mišićima. Da li zbog svađe dve glumice iz realnog života, ili nekog drugog razloga, nekadašnja gutačica alfa mužjaka u scenariju je završila u Londonu, i iskreno, učinilu su joj uslugu.
Ali činjenica da se Upravo tako najviše bavi insistiranjem da su i druge kulture jednako važne i uspešne u društvenom životu Njujorka, kao i da gej pitanje ne samo da je postalo prihvatljivo, već se treba edukovati o različitim vrstama istopolnih opredeljenja ( iskreno nisam upamtila sve termine gej različitosti) navodi na zaključak da su godine zaista učinile mnogo nepopravljivog. Zbog svega toga su i uvedeni neki novi likovi, poput uspešne Indijke, koja se isto tako uspešno opire u pedesetim svojim tradicionalnim roditeljima time što ne samo da izbegava ugovoreni brak, već bilo kakvu vezu, i uz to prećutkuje im da je strastvena pušačica. Zamislite, dozvoljeno je ponovo pušenje, pravih cigareta pred objektivom! Osim osvešćene i tvrdoglave Indijke, sa cigaretom se može videti i Keri! Ah kako retro, kao u stara dobra vremena, ali uz njenu ogradu, ”samo jedna dnevno”.
U retro fazonu je ostala i nekadašnja Šarlot, dok je prepričavala Keri i Mirandi za stolom sa kockastim stolnjakom nasred Central parka kako ju je uhvatila usvojena ćerka azijatskog porekla na kolenima u kupatilu dok je partneru otkopčavala šlic, dve drugarice su začuđeno uskliknule “ ti mu još uvek pu….” Iskreno , nije baš bilo jasno da li to više nije američki trend, ili su ipak godine u pitanju. Pored zastarelih seksualnih manira, Šarlot se suočava sa još jednim konzervativnim shvatanjem- teško joj je da prihvati da njena ćerka ne prihvata da bude devojčica i sve radi da i fizičkim promenama svetu pokaže ovu istinu.
Seksualnost na ispitu desio se i Mirandi, koja je u šestoj deceniji najbolji seks imala sa Če, Latinoamerikankom koja vodi post u kome učestvuje i Keri, i omiljenom stand up komičarkom. Kada njen čarobni prst hipnotiše Mirandino međunožje, ona otkriva da više ne može dalje sa svojim mužem čiji se ceo svet odvija ležeći na trosedu i grleći televizor. Nije da mu nije navigala prst, ali on je i pre poslednjeg seksa u pokušaju višedecenijskog bračnog para, iskreno priznao da je malo zarđao. I tako pedesetpetogodišnja šiparica sede kose, koja odbija da sakrije znakove starenja, naprasno odlučuje da život menja iz korena. Nekada je srednji prst tako otrežnjujući!
Usput, svi klasični brakovi su pod lupom scenariste koji uporno želi da vam prenese da je to pase i da sreća čući u drugim izborima. Šarlotin muž džangriza što mu se nije izvinila zbog guranja na rekreativnom teniskom meču sa još jednim parom, dok čarobnu reč izvini izgovara nekim drugim osobama hiljadu puta dnevno, a bračne razmirice drugog para pletu se oko toga što gospođa ne drži pravilno mikrofon tokom aukcijske večeri gde sva sredstva idu u dobrotvorne svrhe. Ok, shvatili smo i pre kraja serije da je brak, kao institucija neodrživ, da su godine samo broj, i da sreći ne treba okretati leđa. Samo ništa o novcu, kovidu, otkazima, visokom pritisku i stanju prostate. O da, jeste da je konzervativna Šarlota pokušala da se opravda ćerki da je klečala u kupatilu kako bi proverila da li možda tata nema karcinom penisa, ali na svu sreću nije bilo to u pitanju!
Iako glavna junakinja, Keri je nekako iz ovog aspekta, sasvim u senci, odnosno dosadno prisutna. Puno vremena sedi zavaljena u krevet-fotelji pokrivena retro ćebencetom, ne očekivanim pačvork, već šarenim štrikanim, piše knjigu koja obiluje tužnim detaljima, vraća se u svoj stari oronuli apartman gde scenom na prozoru uočljivo reklamira Aple računar, džangriza zbog buke, pije bezalkoholni šampanjac i ne odriče se cipela na štiklu. Usput i dalje je fashionable i stidljivo razmišlja o estetskim korekcijama.
Iz novog doba prihvata da se odrekne kolumne i okrene se podkastu, odlučno i u pedesetpetoj otkriva stomak zbog sarija koji oblači na indijskoj tradicionalnoj svečanosti, prihvata sugestiju da traži novu zver preko društvenih mreža. Čedna i dosadno setna bez intrigantnih opisa, opscenih scena i golotinje. Miranda je diskretno pokazala golu siku tokom drugog seksa sa Če, i tu je reditelj ostao dosledan- može cigareta, ne daj Bože goli polni organ u gro planu. I eto tako, toliko u osam epizoda, videćemo šta će se dogoditi u još dve, do kraja. No sex, no drugs, no rock@roll, može cigareta, ne može pušenje, ne može alkohol, može gej par koji gura kolica, bez psovki i eksplicitnih izraza. Izgleda da je i prevodilac serije na srpski jezik ušao u taj fazon, pa je čudni izraz ”zaboga“, postao univerzalna reč za sve izgovorene šitove. Zaboga, čemu ovo ispiranje mozga sa prozaičnim scenama: idi i budi srećna, ne stidi se sedih i najbolje povrće se ipak kupuje na tezgama. Godine nisu samo broj. Da ne shvatite pogrešno, nisam protiv ideje da žene mogu biti seksepilne i u kasnim pedesetim, ali intelekt, a ne prst, jeste njihov afrodizijak!